Bestilling fra «hun som alltid smiler»

Her om dagen kom jeg i snakk med en av mine naboer. Hun lurte på om jeg hadde lyst til å strikke noe til henne. Det er ikke lett å si nei når noen har tro på en. Hjemme hos oss går hun under tilnavnet «hun som alltid smiler»  (det er ikke bare det at hun smiler – men hele henne er sånn at uansett hvor kald du er eller hvor kaldt det er ute blir du varm fra hjertet og utover til fingertuppene når hun gjør det – fantastisk egenskap). Hun lurte altså på om jeg hadde lyst på en bestilling? Bestillingen lød slik: 1stk «hysj – lue»(djevellue er jo et grusomt navn på en babylue), 1stk trekantskjerf, 1par sokker og 1 stk vognteppe i ensfargede heklede bestemorruter, med kant rundt. Spennende!

Synes «hun som alltid smiler» har valgt nydelige farger til vognteppet. Produksjonen er godt i gang:

Takket være nydelig vårvær ble det tid til både hekling, fremkalling av fregner og en god prat med naboer i dag!

Ønsker deg ei fortreffelig uke!

Kjersti

6 responses to “Bestilling fra «hun som alltid smiler»

  1. Så hyggelig at du har fått deg blogg.Har lagt deg til i min bloggliste.
    Ha en fortsatt hyggelig helg.

  2. Se der ja! Grattis med blogg! Legger deg til på lista mi over blogger, så blir det lettere å følge med.

    Så er jeg spent på om det dukker opp ideer til hva vi skal strikke til felles nykommer på andre siden av jorden, som har den frekkhet å bo et sted der ull er i varmeste laget…

    • Når jeg finner ut hvordan jeg gjør det skal jeg legge deg til på min bloggliste også….er litt «ute» i dataverden jeg skjønner du 😉 Men prøver meg lell. Ja, jeg driver og stresser de «små grå» etter ideer til denne nykomlingen….ikke lett det der gitt.

  3. Tilbaketråkk: Bestemorrutete vognteppe | Fru Langstrømpe

  4. Tilbaketråkk: Trekantskjerf, “hysj”(djevel) lue og spiralsokker | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

