Det var en gang en høne og en høne til…

 

For noen uker siden laget Minien, Snuppa og Fru Langstrømpe disse hønene. Utstyret var alt pent og pyntelig pakket i en pakke fra Panduro som jeg kjøpte på tilbud etter påske i fjor. Det krevde litt konsentrasjon og tålmodighet, men vi koste oss veldig. Teknikken som er brukt er nålefilting som foregår ved å stikke en spesialnål gjentatte ganger i en (i dette tilfellet) isoporkule  for å feste ulla. Synes de ble fine og gleder meg til å pynte med dem til påske.

Da jeg foretok en opprydning  i litt hobbysaker, fant jeg en pose med isoporegg, de måtte jeg jo bare få gjort noe med…….og slik ble de:

Ideen har jeg fra en blogg, et blad eller et utstillingsvindu…men med en hukommelse som en gullfisk er slike ting ikke alltid lett å huske.

 Jeg har brukt bomullsgarn i ulike påskefarger og vanlig hobbylim som blir blank når den tørker. Løkken har jeg enkelt og greit festet med en knappenål. Disse er enkle og for noen litt kjedelige, men sammen med diverse egg som Minien og Snuppa har pyntet i barnehage og skole blir det ei dekorativ grein….synes jeg!

(ser at den trollgreina ser i overkant trollsk ut når skyggene kommer i tillegg, men mer til fotograf er jeg dessverre ikke)

I redsel for at jeg skal spise det opp før helga er ikke Kvikklunsj og diverse «må ha til påske godt» kjøpt inn enda! Men i morgen da skal det handles!

Hva «bare må» du har til påske?

Kjersti

8 responses to “Det var en gang en høne og en høne til…

  1. Heeeei, da fant jeg jommen meg bloggen din også gitt!!
    gleder meg til å se og følge med på hva du lager videre….for kreativ og flink, ja det er du såvisst!
    ha en finfin dag du og dine
    klem

  2. Så stilligt, og for en idee.
    Du får ha en kjempe dag videre 🙂

  3. linda stoveland

    kjempefint 🙂

  4. Synes de var veldig dekorative i all sin enkelhet jeg!

    Jeg bare må ha kolibriegg og Anton Berg sine drasjerte marsipanegg, sistnevnte har jeg ikke funnet i år:-(
    Nå har jeg spist opp min datter sitt påskesnop og det var ikke godt en gang:-(
    Bare sånne ekle gummiting, men er hektet på sukker igjen sånå etter påske blir det jerndisiplin og avvenning!!!

    Fortsatt god påske Kjersti!!!!

    • Det ble litt godteri i påska ja, men det er vel lov, så lenge det tar slutt sammen med påska. Anthon Berg sine sjokkoladeegg er min favoritt….men jeg fant bare de med marsipan inni jeg 😦 Kanskje like greit siden påska er så forskrekkelig nærme bikinisesongen.

Legg igjen en kommentar

