Bestemorrutete vognteppe

 

 

 

Teppet som er bestilt av «hun som alltid smiler»  er ferdig……..og nå vil jeg egentlig helst bare ha det selv. Synes det ble veldig fint og fargene passer rett inn i stua mi. Meeeen, det er altså bestilt og skal leveres i dag!

Har heklet med nål nr. 4 og brukt Vamsegarn fra Rauma. Det er 30 ruter som hver er heklet fem rader/runder og to runder med fastmasker ytterst. Teppet er sydd sammen med brunt og rundt det hele har jeg to runder med fastmasker, en med staver og to med fastmasker til slutt. Teppet måler  ca 85cm  X  105 cm.

Jeg må innrømme at jeg er overrasket over to ting. Det ene er hvor fort det gikk å hekle rutene og det andre er hvor laaaang tid det tok å feste tråder og montere. Ville jeg gjort det igjen? SÅ ABSOLUTT!

 Håper du nyter påskedagene!

Kjersti

8 responses to “Bestemorrutete vognteppe

  1. nydelig!veldig fine farger!lurte et øyeblikk på om du allerede var ferdig med det til oss,men jeg trodde ikke jeg hadde det kallenavnet:) gleder meg til å se resultatet av neste teppe! god påske!

    • Her må jeg ha tunga rett i munnen før jeg svarer 😉 Du kunne gjerne hatt det kallenavnet, snuppa, men vi husker navnet ditt og det er det som har vært problemet med «hun som alltid smiler»- jentene husker ikke navnet hennes åsså sier de det i stedet. Vel, hva teppet til dere angår, så jobbes det jevnt og trutt og overalt…..utenom på badet 😉 Det er mye tynnere garn og heklenål og krever også endel flere ruter. Dette teppet har 30 ruter, det til dere må jeg ha nesten 80 og ca 1million tråder å feste…..svett……håper ikke baby kommer før tida 😉

  2. Bare så utrolig nydelige farger i det vognteppet, skjønner godt at det fristet å beholde det selv ja:-)

    • Oppdragsgiveren står for fargevalget, så det kan jeg, som sagt, ikke ta kredit for, men synes resultatet er bra. Litt må man vel få skryte av seg selv……men det begynner vel å nærme seg mer enn litt nå 😉

  3. Fantastisk teppe! Både farger og utførelse.
    Takk for kommentar, enig, gjenbruk er gull!
    Flott blogg, jeg følger videre! Klem

  4. Må si som de andre her, helt nydelig teppe, og fargevalget var knall!

  5. Tilbaketråkk: Langtvekkistan | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

