Trekantskjerf, «hysj»(djevel) lue og spiralsokker

Ull er gull, det er ikke tull! Alpakkagarn er jo supermykt i tillegg. Disse er alle strikket i «Tynn Alpakka» fra «Du store alpakka» på pinner nr 2. Det er tynt det, tynnere enn hva jeg liker, men er  likevel ganske fornøyd med resultatet.

Sokkene er «spiralsokker» som jeg vel aldri har hatt noen oppskrift på. Du må ha maskeantall delelig på 6 (jeg har 36 m på disse) da du strikker tre rett og tre vrang, og så forkyver en maske på hver omgang. Til baby strikker jeg ca 18cm lengde (da rekker de til knea når babyen blir født og er en grei vanlig strømpe ved 1 års alderen )åsså feller jeg likt ulikt fra gang til gang. (alt etter humør og hukommelse) Disse sokkene er geniale, da de former seg etter foten og sitter som støpt. Dette er liksom ikke noen typiske «fall av sokker». Lua er et «djevellue»mønster fra Askeladen. Trekantskjerfet er strikket fra spissen og opp. Begynner med tre masker og øker innenfor den første og siste masken på  annenhver omgang til man har ønsket størrelse. Deretter strikker jeg 3-5 riller med samme maskeantall. Trykknapp er greit i stedet for en tykk knute i nakken.

Se det! Da var bestillingen til «hun som alltid smiler» ferdig og klar for levering! Håper hun blir fornøyd!

Kjersti

2 responses to “Trekantskjerf, «hysj»(djevel) lue og spiralsokker

  1. uuuuuutrolig flott det vognteppet!!! for noen nydelige farger! du er nå flink og får det til…..
    -takk for en fantastisk hyggelig prat i dag, koselig å kunne prates mer enn bare sånn i «hei-hallo-ja, fint, ok, hadet nå må jeg løpe videre»…hihi…. ha en fin fin tirsdag videre *kleeem*

    • Veldig koselig med prat……..og så så greit å få løst noen verdensproblemer i ny og ne ;). Teppet er jeg veldig fornøyd med, har aldri laget sånn før jeg, men fargene kan jeg ikke ta kredit for….de har oppdragsgiveren valgt!

Legg igjen en kommentar