En erfaring rikere!

For en god måneds tid siden måtte jeg skynde meg å strikke noen nye votter til Snuppa og Minien. De de hadde var altfor varme i vårværet, men det samme vårværet var for kaldt til å gå uten votter i. Bomullsvanter er ikke et alternativ for noen i vår familie. Jeg hadde noe restegarn (ganske mye faktisk)  og fant ut at jeg skulle prøve å strikke i «Marisol» fra Du store alpakka, som jeg har sett at flere bloggere har strikket votter i. Slik ble de:

Ungene ble fornøyde og synes de passet perfekt til «gå til skolen når det er kaldt på morgenen» bruk.

Så kom vi til påska da…….og det var deilig og varmt, nydelig og skjønt, vidunderlig og alt det der…..men veldig greit med noen lette votter når man skal gå på skitur og leke litt i snøen…….slik ble resultatet av det:

En kombinasjon av svette hender og «slusj» snø er altså ikke gunstig når man bruker votter strikket av alpakkagarn. Disse ble skikkelig tova inni hånda og like myke og store utenpå…skikkelig krøplevotter ble det.Ja, ja ….så får jeg strikke noen nye da 😉

Kjersti

4 responses to “En erfaring rikere!

  1. du verden så flotte de var….ehm, (ikke er lenger…hihi) heldige de som har en mamma som «bare strikker det som trengs i full fart» liksom…. god du er!
    og nå ser jeg at det er blitt sving over bloggen din også gitt! lærer så lenge man lever….. :o)
    -håper du får en fin fin dag!
    *klem*

    • Ja, de VAR veldig flott, myke og deilige…men ikke nå lenger. Jepp, etter litt svette og nesten litt tårer kom det på plass, men da systemet nektet ( her har jo selvfølgelig ikke jeg gjort noe galt) å godta din adresse…….ja da måtte jeg ta en pause…..det hjalp, for da jeg prøvde igjen i dag, ja så gikk det så greit så. klem

  2. uff, synd med de vottene, og takk for god kommentar hos meg! Jeg brenner for gjenbruk av barneklær, og ble helt lei meg av å høre hvordan damen reagerte. Godt jeg ikke er den eneste!

Legg igjen en kommentar

