Langtvekkistan

Vi er funnet skyldig og dømt for «bestemormishandling». Det vil si at min mor føler seg snytt for selskap med sine barnebarn, fordi vi bor i Mandal og hun i Stavanger. Nå skjønner jeg veldig godt  hva hun mener. Min svigerinne/lillesøster har dratt av sted med sin mann, 3 år gamle datter og en baby i magen til Langtvekkistan. Hallooooo….det er langt det! Heldigvis kan vi blogge, maile og skype. Har jo hatt veldig lyst til å lage noe til denne guttepjokken da.

Men så er det to ting: 1: I Langtvekkistan er det veldig varmt hele året og høy luftfuktighet…altså; ull er ikke noe man velger å kle seg i til daglig, men for en baby som dras med inn og ut av airconditionbygg er det likevel flott….har jeg bestemt meg for…sammen med den vordende moren, fordi jeg ikke er så veldig god på å strikke i bomull . 2: Det er bare det at halve slekta til hennes mann og deler av hennes er overkvalifiserte strikkere…..så hva skal en enkel hobbyhåndarbeider finne  på da….PRESTASJONSANGST!

Jeg kan jo hekle, det har jeg gjort før, bare se her! Fargene som er ønsket fra den vordende mor er hvitt, isblått og grått.

Synes fargene er fine sammen. Har heklet alle rutene nå….. og har bare ca 1000000 tråder å feste.

Det er rart med sånne svangerskap. Det er en evighet siden vi fikk vite at en ny verdensborger var på vei….så går det så utrolig seint i begynnelsen….og man tenker man har allverdens med tid….men så plutselig er den vordende mor i permisjon og det er ca 1 uke med post fra Mandal til Langtvekkistan…..jobba på, jobba på fru Langstrømpe!

Kjersti

2 responses to “Langtvekkistan

  1. Hilsen fra Langtvekkistan

    Grattis med blogg!

    Dette ser berre lekkert ut. Vi får satse på at teppet er stort nok. Guttebebisen har nå passert 4 kilo, og ser ikke ut til å ha mistet appetitten helt enda.

    Sees snart.

    Martin

Legg igjen en kommentar

