There is a coooool gang i town

Joda, har fått litt dilla. Etter at jeg strikket et trekantskjerf på bestilling fant både jeg og flere som leste bloggen min ut at det var en grei ting å strikke og en grei ting å ha. Når bebiser får tenner så hender det vel nokså ofta at spyttsirkulasjonen går opp….og bebisen ikke skjønner at de må svelge unna…..altså våte bodyer og gensere. Nå  finnes det jo nok av smekker på markedet, men jeg har lagt merke til at bomullsmekker blir jo iskalde og de i fleece like så. Ull holder jo som kjent varmen selv når disse er våte.

 Fant ut at det var lettere å bruke dukker og bamser som modeller enn levende babyer……skaff meg 5-6 babyer som har lyst å sitte stille liksom. Jeg har brukt restegarn, Fabel fra Drops, Tynn Alpakka fra Du Store Alpakka og Sisu fra SandnesGarn. Alle er strikket på pinne 2,5  og denne gangen har jeg begynt med 80 – 90 masker…da også bebiser er forskjellige i str rundt halsen og felt etter første maske på hver pinne. Trykknapper er genialt….slipper knute i nakken.

Noen av garnene kjennes litt stive og harde ut når de strikkes, men en liten omgang på ullprogram i maskinen og de er myke og deilige.

Nå må man jo ikke slutte å bruke trekantskjerf selv om man ikke er i ferd med å få tenner. De er deilige og lune rundt halsen når en typisk «hals» er for varm, når det trekker litt på våren osv.

Vel, da er det bare å få levert de som er bestilt…..resten går for salg…til noen som trenger NÅ eller så legges de på lageret som skal selges til høsten.

Ønsker deg en usedvanlig god dag!

Kjersti

2 responses to “There is a coooool gang i town

  1. Inger Støle

    Hei, flott side dette!! Vil gjerne bestille to smekker hvis det er mulig og om du har flere.. Stå på!!

Legg igjen en kommentar

