Dropssalg

Jeg har vært en tur i «godtebutikken»! Denne gangen i en lokal garn- og gaveforretning. Der var det salg på alt ullgarn fra DROPS. Hmmmm….det er fali det! Kom hjem med to voksne poser, hvorpå Minien utbrøt;

«Du må jo ha kjøpt en hel sau, mamma!» Herlig kommentar….og jammen var det ikke så langt unna sannheten heller:

Med litt fantasi klarer dere se at dette liksom er en sau?!? Det hadde jo selvsagt blitt mye kulere om dette bildet ble tatt på en grønn eng, men 17. mairegnet kom i dag….heldigvis….altså ble det innebilde. Kjøpte noen grønne nøster også…men de er allerede på pinnene.

Om jeg får brukt alt garnet? Jeg har iallefall store planer for det 😉 En kosejakke til meg selv, en kosejakke til en av jentene mine, bursdagsgave til tvillingnevøer, nevø og en niese…….(men det er selvfølgelig helt hemmelig). Jepp, planene er der iallfall….så får vi se hvordan det går med utførelsen.

Har du et garnlager som bare vokser og vokser, jo mer du strikker? Det har jeg…..merkelig greie det der…noen råd? (slutte å kjøpe garn er umulig, så det rådet er det ikke vits å komme med 🙂 )

Ha en deilig innedag-dagen derpå- i regnet!

Kjersti

5 responses to “Dropssalg

  1. Restegarn kan brukes til mye. Jeg har laget en haug med kosedyr av bomullsrestene. Julemessa kan bruke mye. Luer i mange farger er populært. Det er så godt å få brukt noe av restene, så har jeg bedre samvittighet når jeg kjøper nytt. Når noen kommer og spør om jeg har en lue, så har jeg ofte en, som egentlig ikke koster noe.

    • Enig at det er gøy å lage fine ting av restene……..men jeg har nok en del kjøp som ikke kan kalles rester…..jeg mener….5 nøstes er vel ikke en rest akkurat ;)……….men denne gangen skal jeg selvfølgelig få brukt ALT!!!!

  2. ..bare kjøp deg god oppbevaring! 🙂
    Har et innlegg om nettopp det om du vil kikke, kaospilot heter det.
    Jeg slutter aldri å kjøpe garn, men det er litt enklere når jeg har plass til å oppbevare mengdene..
    🙂

  3. Tilbaketråkk: Tvillinger er dobbel morro | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

