Rullings – til opp under armene

Har lenge hatt lyst å prøve meg på «Rullegenser» fra Strikk til Nøstebarn….jeg er jo  ikke den som er så avansert, så tanken var at det var grei skuring. Etter som jeg strikket fortsatte rullen å rulle og rulle, helt til opp under armene….tenkte at det skulle vel umulig være sånn, men har jo gjort det som står i oppskriften.

Dette er liksom to grønntoner….ikke grå som det ser ut her…men en vet jo hvordan det er: når noe begynner å galt…….

Jeg begynte på et erme og da skjønte jeg at bolen nok måtte strikkes om igjen…for der stoppet rullen å rulle når den skulle.( Tjihi – litt rim her og der er jo bare artig). Det jeg gjorde annerledes var at jeg strikket de første 3 cm så stramt jeg bare kunne i håp om at det var overgangen som var det avgjørende.

Jada, så nå er Fru Langstrømpe i gang med bolen……for 2. gang….kunne nesten tro jeg likte å gjøre ting to ganger…har blitt noen av de der i vinter….må slutte med sånt.

Ja, men som Fru Langstrømpe tenker: Nå har jeg gjort den feilen, med å være litt slapp i strikkinga på begynnelsen på bolen…..så slipper du å gjøre samme feil 😉

God helg alle, setter kjempepris på alle som er innom og digger kommentarer.

Kjersti

5 responses to “Rullings – til opp under armene

  1. Takk for tips, har selv sittet på nippet til å strikke denne genseren..tror du den funker i bomullsgarn og? Jeg pleier strikke de tre første omgangene med en tynnere pinne, og bytte til det oppskriften sier etterpå. Da ruller det ikke i all evighet..som en alternativ måte å løse rullingstrøbbelet på! 😉

    • Det er nettopp det skjønner du, at jeg hadde brukt tynnere pinner enn det står i oppskriften, fordi jeg strikker løst. I oppskriften står det en pinnestr nederst og så øker man og bytter til tykkere pinner etter de første cm. Men jeg hadde nok vært litt sløv i dobbelt forstand på den rullekanten…men nå er alt så meget bedre. Det er så stas at du besøker og kommenterer…takk takk. Bomull og meg er ikke bestevenner hva strikking angår, så om genseren egner seg i bomull….ingen kommentar…..;)

  2. Er det nå jeg skal fortelle at jeg strikker vrangbord nede istedet? Synes den ruller og ruller jo større størrelse.

  3. Tilbaketråkk: Tvillinger er dobbel morro | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

