O lykke!

Skulle ha litt selskapeligheter her hjemme i dag…..og satset storveis på grilling og lek i hagen for barna. Grillselskap er jo fint…..når været er det også. I dag derimot bestemte himmelen seg for å slippe endel av sine edle dråper ned over sørlandet. Men hva gjør vel det, når man har plass inne og en diger parasoll som passer over grillen……mottoet kommer til sin rett: det er vel best å bare ta det som det kommer! Tross regn, Fru Langstrømpe sendte sin mor, sine barn, et av sine barns venninner og sin mann av gårde for å plukke blomster til bordet. De klarte oppgaven med glans:

O lykke! Dette var en av mange buketter de kom hjem med og denne er ganske stor. Spisebordet fikk to buketter, salongbordet denne og det ble jammen meg nok til en i hvert av kjøkkenvinduene også……..Liljekonvaller er bare nydelige og slike buketter gjør meg rørt ( følger det med alderen …….er jeg gammel da?) Men når Minien har plukket denne spesielt til meg, da må jeg bare bli varm om hjertet og felle en litt hemmelig  tåre….NYDELIG!

Selskapet ble etter min målestokk en suksess. Maten var god, stemningen var fin, gjestene fantastiske, kakene velsmakende….men selvfølgelig ikke sunne og gavene perfekte….så nå kjenner jeg stor takknemlighet for det hele og stuper i en skikkelig deilig joggedress….sånn på tampen av helga!

Ha ei skikkelig god uke!

Kjersti

One response to “O lykke!

  1. Der skulle jeg gjerne vært! Jaja, det blir kanskje litt fellesbursdager på deg og Tomas i årene som kommer:) Vi får ta det igjen da. Savner liljekonvaller- og dere!

Legg igjen en kommentar

