«Kom mai, du skjønne milde…»

Tja…..jeg synger heller «Nå tenner moder alle lys så ingen krok står mørk…» og «…….og vi har børi ved….». Det er ikke mye som minner om mai i dag synes jeg….sånn utenom at pollenen får fritt spillerom.

Jeg har funnet frem ulltøfflene mine igjen….trodde ikke jeg skulle gjenforenes med dem før tidligst september, men den gang ei. I dag var de i allefall gode å ha…….jeg nekter (enn så lenge) å skru opp temperaturen på varmekablene i kjellerstua…..er det mai  så er det mai, men måtte hente inn litt ved og fyre i ovnen………merkelig, men det kjennes nesten som et slags nederlag å fryse i mai!

Hva gjør du for å holde varmen? Har askeskyen nådd deg der du bor? Uansett, håper du får en nydelig dag og ei god uke?

Unnskyld meg, men jeg har noen kakerester jeg må få spist opp 😉

Kjersti

2 responses to “«Kom mai, du skjønne milde…»

  1. helledussen så herlige og søte tøfler da…..og ja, det er kaldt og guffent….
    regnet tok meg «litt på senga i går» så det var enten å redde klesvasken som hang ute, eller redde middagen…..-vel middagen ble god den og klesvasken, vel den har jeg ikke klart å få reddet i dag heller…hihi…
    ha en fin fin tirsdag du og dine…*klem*

  2. Veldig koselig å lese bloggen din 🙂 Her har jeg også fyrt i dag, men da var det en liten gutt som fattet stor interese for ovnen 🙂 og det ble straks litt farlig. Klem

Legg igjen en kommentar

