Pannebånd med skaut

Det er Minien som har tatt dette bildet, det er jo tross alt hennes dukke som er modell. Det må også nevnes at dongerikjolen dukken har på seg har Fru Langstrømpes mor sydd…stolt datter….og den er vendbar….imponerende!

 

Jeg prøver å bli venn med bomullsgarn. Jeg er forsåvidt venn med  bomull, når det gjelder hekling, men når det kommer til strikking sliter jeg litt. Det er liksom ikke så medgjørlig, skuldrene blir høye og jeg synes det blir ujevnt og sånn halvveis. Men så lot jeg meg altså friste av dette pannebåndet med skaut.

OPS! Enda mer lilla! Jaja!

Mønsteret er hentet fra Sandnes Garn sitt hefte tema 22  og garnet er Sandnes mini duet….dette garnet består av 55% bomul og 45% ull…så jeg tenkte at kanskje det kunne hjelpe på vennskapet. Det er strikket på pinner 2 og 2,5. Det gikk med i underkant av et nøste lys lilla og en rest av mørk lilla til kanten rundt skautdelen….ja, også en restrest til med grønt inni blomstene da…til str 2 år. Jeg har en nydeligskjønn niese i nabobyen som har prøvd det (før det var helt ferdig og mot sin vilje) og det var passe-mot- for stort i pannebånd delen(hun er 2,5 år), men en runde i maskinen på 60 grader og litt tørketrommel håper jeg gjør at det vil passe…..håper det er mer stas når det kommer som en «overraskelse» i posten. Jeg er iallefall såpass fornøyd med resultatet at jeg tør å gi det bort…..det er da noe!?!

Ååååå…det er så deilig med litt varmere i været og sommerblomster….bildene blir finere, humøret blir bedre……livet blir lettere! Enig eller?

Veldig koselig at du var innom, legg gjerne igjen noen ord…..om hva som helst eller f.eks dine erfaringer eventuelle tips om bumullsgarn.

God langhelg da dere!

Kjersti

One response to “Pannebånd med skaut

  1. åh kjære vene, hva er det du ikke får til?
    her strikker jeg pannebånd som «andre ler av» og er egentlig så stolt som en hane av meg selv…..hihi…vel, altså, kremt………..tror jeg seriøst må på strikkekurs………og helt seriøst….hihi…KANONFLOTT var dette her…..ai ai ai

Legg igjen en kommentar

