Mens jeg venter på Harry

Jeg er en STOR fan av Jo Nesbøs karakter Harry Hole. Han er jo ikke et forbilde akkurat, men han er en sammensatt og kul karakter, med mange og til tider uventede lag i personligheten, synes jeg. Nå venter jeg på den siste boken: Gjenferd.

Det føles egentlig litt ille, nei,  veldig grusomt når jeg har bestilt den via bokklubb……og den er kommet i butikken, men ikke til meg.

Jeg er en «periodeleser» hvis man kan kalle det det. Jeg kan gå et halvt år uten å lese en eneste linje i en bok og så….plutselig setter det inn og da kan det fort gå 8- 10 bøker på rappen. Jeg leser ikke så fort, men lever meg veldig inn i det jeg leser, så da jeg leste 5 bøker på rappen om Harry Hole begynte mannen min å lure på om jeg hadde et forhold på si…….han snek seg nemlig inn i samtalen rundt matbordet osv.

Nå har jeg hatt en lang «tørkeperiode» og den er i ferd med å gå over. Heldigvis! I høst fikk jeg ei bok av ei god vennine, den er nå funnet frem….det gikk utrolig tregt i starten…..ikke fordi boka er kjedelig(for det er noe den ikke kan beskrives som ),  men fordi jeg liksom må sette lesemaskineriet i gang, sveive det opp til et hurtig og greit nivå liksom. Og plutselig var boka ferdig…..nesten litt trist. Denne boka var veldig levende og god, den kan absolutt anbefales.

Har du lest den? Denne forfatteren hadde jeg ikke hørt om før jeg fikk denne boka, men hun har vist skrevet en haug. Noen som har lest noen andre? Kan de anbefales?

Ja, åsså er det kommet film om nettopp denne boka da? Boka handler jo om jødeutryddelsen….og jeg er litt redd for sånne filmer…….gi meg et hint, skal/bør/må filmen sees eller skal/bør/må jeg la være?

Er ute på vift….har vært avsted siden onsdag, så når helgen er omme håper jeg å se deg igjen….til da: nyt livet, langhelg, og de du er glad i !

Tudelu!

Kjersti

3 responses to “Mens jeg venter på Harry

  1. Saras nøkkel har jeg lest, og den er bra synes jeg, og gleder meg til å se filmen….
    -du, jeg har ei bok du bare mååå lese, -Potensjegerne heter den og den er rett og slett supermorsom…..handler om to gamle søstre som bor i et gammelt barndomshjem med utedo i Sverige….hihi, humret og lo x antall ganger når jeg leste den…. så om ikke du har lest den, kan jeg love deg en supermorsom lektyre…og fortlest ikke minst :o)

    Harry Hole har et forhold her i huset også han…….og jeg kjenner-skal-skal ikke kjøpe boka, har jo mangen av de andre så jeg bør nok kjøpe denne også…hihi….

    ha en fin fin dag du og herlighetene dine

    -psss, de sykreasjonene dine er lekre-lekre og lekre… :o)

  2. saras nøkkel er bra både som bok og film-man skal jo trass alt grine litt(eller kanskje endel?) ;o) av en slik film……. Ha en flott ferie-håper vi sees! Marianne

    • Hei på deg du! Koselig at du gir lyd fra deg! Vel, da er det vel avgjort at jeg må se filmen alene….mannen orker ikke sånne grinefilmer.
      Takk, takk…..vi satser på en bra ferie, i like så og ja, håper vi sees!

Legg igjen en kommentar

