Blomstringstid på terrassen

 I dag var det jentenes siste dag på skolen, før sommeren,og det feiret vi sammen med svigers på pizzarestaurant, is på Riverside og innkjøp av blomster til terrassen.

Snuppa og Minien var med…..det ble en del rosa!

Denne må man jo bare bli glad av! Og se det lekre loppefunnet jeg har plantet den i. Fant den på Fretex i Mandal og betalte for denne og to lave varianter den nette sum av kr 59,-

Må jo vise et bilde av dem sammen også.

Og så noen blomster av den litt sjeldne sorten:

Disse bordskånerne har jeg funnet oppskriften på hos BadMonkey (her)…(hun har flere spennende oppskrifter i sin sidemeny)  denne viser hun skritt for skritt slik at selv nybegynnere kan få det til! Jippi for BadMonkey! Mine er heklet med heklenål nr. 3 og jeg har brukt Gjesdal sitt bomullsport garn. Man hekler 2 like og hekler dem sammen….slik kan man ha en fargerik side og en ensfarget side (hvis man vil, selvfølgelig).

Fordi jeg har gryter i forskjellige størrelser, har jeg laget bordskånerne også litt ulike…..og jeg tror det blir flere av disse…..De av mine venner og familie som pleier å få julegave av meg må evt reservere seg MOT å få en slik….neida….eller…..dere kan jo gi et hint…tjihi!

Jepp, nå er det bare for sommeren å komme for fullt….sånn uten om bikiniformen, er jeg helt klar for sommer og sol!

Ha en blomstrende aften og uke!

Kjersti

5 responses to “Blomstringstid på terrassen

  1. takk for fin kommentar inne hos meg! blir alltid superglad for nye som er innom!
    her er det orden på terrassen ser jeg! Og de heklebrikkene var nyyydelige!

  2. Tusen takk for den hyggelige mailen du sendte meg. Bordskånerne dine er kjempefine, jeg ELSKER blått. av en eller annen grunn lander jeg alltid på blått når jeg kjøper eller lager nytt til hjemmet:) Tusen takk for at du linker til meg, det setter jeg pris på!
    Hilsen Charlotte/Badmonkey

  3. SÅ hærlig å bruke en kjele som potteskjuler!!

    By d vei…digger mannen din under her…

    Mannen min skjønte ikke hvorfor jeg ikke kunne tenkt meg teltur i år.
    Noen trenger å få det inn med t-skje 😉

    Nei, nå skal jeg sove litt igjen…fordi om jeg egentlig ikke har gjort annet de
    to siste dagene. Skulle vell rydda litt til vaskedamen kom i mårrå tidlig å…

  4. Stilig å bruke gryter til blomsterpotter da! Herlig med blomstringstid nå. Endelig.

  5. Tilbaketråkk: Julegavedilemmaer | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

