Skjørt med 50-tallsvri

Noen ganger «ser man ikke skogen for bare trær». Sånn er det når jeg kommer inn på Stoff og Stil…..det er så mye fint at jeg ikke finner noen ting.

For  ei god uke siden var jeg i nevnte butikk, med min venninne for å «storhandle»….kom hjem med lite og ingenting, mens min venninne hadde masse ideer og fikk handlet en del…….var nok en gang i nærheten av butikken noen dager etter og måtte herme litt etter det min venninne hadde kjøpt til sine. Det var liksom litt typisk til Minien min.

Denne gangen var det et enkelt skjørt jeg hadde i tankene…..ikke noe mønster, enkelt og raskt…..det passer Fru Langstrømpe bra.

Klippet stoffet i dobbelt bredde av livvidden og ønsket lengde, sånn rett over kneet. Har brukt et brett strikk (se øverste bildet) og laget en bred løpegang til det. Vips, så var det klart! Me like!

«Kledde på» en hårbøyle som ikke hadde vært i bruk på en stund, det ble liksom litt «prikken over ien» synes jeg.

 

Så nå er det er det bare å «……twist again, like we did last summer»!

Kjersti

2 responses to “Skjørt med 50-tallsvri

  1. javisst så lekkert! og ja, der inne kan man rent bli «stoffavhengig»…kose deg videre med alt hva du finner på

Legg igjen en kommentar

