Til meg selv

Noe bølgende blått skrev jeg om her, og det var riktig som Revinyl tippet….et sjal….og attpåtil til meg selv. Ikke værst! Mønsteret er hentet fra Strikk til nøstebarnboka……bare at jeg har gjort det omvendt….synes det er så lite inspirerende når det bare blir flere og flere masker. Det kan jo være nyttig å gjøre som i oppskriften, begynne med få masker og så øke….da vet man hvor stort det blir og så kan man slutte når det nærmer seg slutten på garnet. Nå er jo ikke dette mønsteret særlig avansert….så litt spenning må jo Fru Langstrømpe ha (og derfor er det også andre gang hun strikker det…..men det gidder vi ikke rippe opp i). Har strikket et likt, men i andre farger, til svigermor før….da trodde jeg at jeg begynte med 250 masker……jeg har ikke vært så god til  å notere slike ting før jeg begynte å blogge……det er en del ting som skjer etter innfallsmetoden……jeg ville ha et større og satset stort på 300 masker……

 …..og da ser det sånn ut på Snuppa….altså litt i snaueste laget til meg……kanskje jeg må strikke et til….det har vært ganske populært hos jentene til nå, så jeg kommer vel ikke til å få prøve det en gang til høsten og vinteren.

Garnet som er bruk er Mini palett fra Sandnes garn….liker som tidligere nevnt ikke så veldig godt flerfarget garn, men her synes jeg det er veldig fint, synes fargene er «gode». Har brukt 3 nøster +bittelitt av det 4( ikke akkurat ei bombe at jeg måtte begynne på det 4) og har strikket med pinne nr 6. På den lengste sida måler sjalet ca 180 cm.

Og jeg hadde nåvel litt rett i at det var «bølgende blått». Deilig og varmt er det….og det var vel det viktigste, tross alt?!?

Har sola kommet dit du er? Jeg vil veldig gjerne vite det…..for da vil jeg dra dit!

Ha en deilig sommeraften, uansett vær!

Kjersti

6 responses to “Til meg selv

  1. Det ble flott! Og beste komplimentet en strikker kan få er at ting blir brukt 🙂
    Jeg prøvde mini palett til en genser og likte fargene, men syntes det var uggent å strikke med, så det blir med det ene forsøket.

    • Takk, og veldig enig, at så lenge det blir brukt så er jeg fornøyd……selv om det går lenge mellom hver gang jeg strikker noe til meg selv. Synes ikke det var så verst å strikke med jeg….husker du brukte det på bærestykket på en genser…..men så er jo jeg en enkel sjel, som sikkert ikke vet hva jeg går glipp av ute i «garnverden» 😉

  2. så utrolig mye flott du strikker!! imponert..
    skulle ønske jeg var lik flink!

  3. Så fint det ble! Du må være en tålmodig sjel, dette er tidkrevende arbeid! I dag er det noe lignende sommer i Stavanger, håper du også får gløtt av sol i dag! Klem! 🙂

    • Takk! Høørrrmmmm….tålmodig, vel…de som kjenner meg godt vil nok få seg en god latter når det gjelder akkurat det….men her tror jeg faktisk øvelse gjør mester….å ha ME er en kraftig tålmodighetsprøve og man har ikke noe valg…….men det var et veldig greit se-på-tv-strikketøy. (Jeg misunner den Mariusgenseren du strikket……jeg vil også kunne strikke mønster-pent)

Legg igjen en kommentar

