Hva skal jeg gjøre med dette da?

Har spart på store mengder dongeribukser som enten har «krympet» i skapet, er «feil» i fasongen eller har et lite hull her eller der.  Så kommer det store spørsmålet…..hva skal du med alle de der da? Lage noe vel…..en vakker dag……eller kanskje ikke den vakreste dagen….heller en litt kald, regnfull dag. Da kreves det jo litt forberedelser, slik at når den dagen kommer, så vet jeg akkurat hva jeg skal gjøre! Vil du komme med forslag?

Fant et dynetrekk jeg har kjøpt for kr 30,- på IKEA……kanskje det kan brukes sammen for å freshe det litt opp. ( det finnes mange flere bukser enn vist på bildet, så mulighetene er mange)

Vel, jeg trenger hjelp og forslag mottas med takk! Kanskje lager jeg ditt forslag!

Ha en kreativ og idèrik dag!

 

Kjersti

 

7 responses to “Hva skal jeg gjøre med dette da?

  1. Gleder meg til å se hva du skal gjøre med de!!

    Jeg har sett en her inne i blogglandia som klipper opp strimler av dongeribukser. Hun har surret de rundt stålstenger og laget f.eks hjerter av de. Hun klipte også opp 3 bukser en gang, sydde sammen strimlene og strikket en pute av det. Dritkult!

    Ellers, så kan du vell sy en veske av dongeri, sy sammen til nye plagg. Kjole kanskje…Eller bruke dongeri i en lappepute, sitteunderlag osv osv.

    Håper du har en fin fin dag! Go klæm

  2. en gymbag til jentene? med diverse lommer (som det naturligvis er i dongeribukser) til å kunne legge fra seg duppeditter og duppedatter før gymtimene…. liksom ei lomme til shampo, ei til deo, ei til klokke og smykke etc.

    eller et tøft lappeteppe til senga? Grytekluter? puter til ungdomsrommet? forkle?

  3. spør du meg? så spør jeg deg!
    men lykke til1

  4. ser at revinyl kom meg i forkjøpet : Heklet/strikket pute av dongeristrimler er råtøfft! Skulle gjort det selv.. om jeg hadde tålmodigheten 😉 Har nemlig et par bukser som har krympet jeg også. Kan ikke skjønne…

    God helg! 🙂

  5. forslaget mitt krever at du har en svær vev tilgjengelig, og det er det vel ikke mange som har nå til dags… (det fikk meg til å høres urgammel ut, men jeg har ikke rundtet 30 en gang!)
    Vel, jeg klipte strimler av et berg med olabukser, og vevde en fillerye. Det ble også veldig kult, litt marine-preg, så den fikk plass i sommerhytten til min tante ved havet.

  6. Fin blogg, Kjersti! ENJO-Tone her. Jeg har ikke blogg og ikke FB, men du kan tlfnr mitt, og vi kan fortsette å meldes.

    Jeg har lenge vært på utkikk etter gamle fluktstoler. Tenker å ta av stoffet,
    og renne dem, så jeg kan veve – dongeri hadde vært tøft! Kanskje du blir før meg?

    FInt å se at du pusler med noe når du har litt energi. Ta vare på deg og dine.
    =) Tone

    • Så koselig med besøk av deg da! Alltid koselig å meldes med deg, ENJO- Tone 😉 Så det må vi fortsette med! Det er kommet et til forslag om veving…..vet ikke om det er mi greie liksom…….man må vel strengt tatt ha en vev da? eller….? Men finnes det en overkommelig løsning, skal du ikke se bort ifra at jeg tar utfordringen! Jepp, må pusle med noe positivt når energien er der……..ikke bare MÅ gjøre ting, som husvask, klesvask osv. Takk og ta vare på deg og dine også….det er vel en av de viktigste tingene vi kan finne på å gjøre?

Legg igjen en kommentar

