Godt vridd og litt sur

(les sakte) Min    hverdag   skal   bestå   av    mye   hvile    og    ro. (les fort) Vel, slik har det ikke vært siden skolen startet 18. aug. Høsten har tatt meg med storm, kan du si…..bokstavelig talt.

Her går vi fra å være late og slappe av i ukesvis og så vips, fra den ene dagen til den andre, har man et helt «nytt» liv. Man må plutselig stå opp tidlig, ha raske frokoster, svare på ethundreognitti brev fra skolen med godkjennelser  og svar på melkedrikking, klasselister med riktig informasjon, leksehjelp m.m. I tillegg skal det kjøres og lages kjørelister til diverse aktiviteter, her skal også lister fylles ut, med riktig barns navn på riktig aktivitet……nå har jeg riktignok bare to barn, men det kan være krevende nok det – skal jeg si dere – for et surrehue som meg. Ja, åsså var det bekledningen…..mine to har spist noe veldig vekststimulerende i sommer og både skoleklær og treningstøy må fornyes……..hmmmm……jada, åsså var det utsendelse av invitasjoner til bursdag for Minien og utførelse av den, håndballcup, familieleir og selvfølgelig maling av tak i stue og kjøkken…..(for det tar nesten ingen tid å klargjøre til det (hrmf)- men du så godt å få gjort). Høstværet har heller ikke latt vente på seg. Mye regn, vind, torden og lyn har himmelen servert oss med jevne og ujevne mellomrom de siste ukene.

Det hele toppet seg i går. Det er ikke langt til byen, men når man har en dag som i går, så må man kjøre…….ikke mindre en 7 ganger tur/retur hadde jeg i går…..puh…..var det noen som sa at det var godt at hverdagen kom? Heldigvis «går det seg til» etterhvert.

Så i dag, i dag føler jeg meg som en godt vridd og litt sur oppvaskklut, som ligger i bunnen av vasken og egentlig skulle hatt seg en runde i vaskemaskinen.

Meeeeen hei, sola skinner…..jeg har (nesten) ingen planer.

Smil da! Det er jo ikke så ille når man tenker over det…….man må bare huske å puste…….det er nemlig veeeldig viktig å puste…..jeg glemte det nesten litt i går…men det kan jeg si ……det funker ikke i lengden!

Ha en god dag med lave skuldre…….snart helg…jippi!

Kjersti

Tillegg: Må bare presisere at jeg har en mann som er med å hjelpe med alt dette her, i tillegg til at han jobber 100%.  Han står opp med ungene hver morgen, men de kommer ned for å si hadet og få stelt håret før de går.  Jeg mener heller ikke å klage…..synes vi er priviligerte som har så mange tilbud og at ungene selv ønsker å være aktive……….bare litt vel overveldet nå de første ukene liksom.

9 responses to “Godt vridd og litt sur

  1. Hohoiii,hvor det går!!
    og akkurat slik du har det har jeg det også (minus det der familieleir og håndballgreiene)
    Men jeg vet ikke om det hjelper??

    Tenk på dem som har 3 barn!!
    4barn!! 10 barn!!!
    Klarer du fatte hvordan de får det til??
    Ikke jeg.. Har nok med mine 2.. (og den ene her er16..)

    Godt det er snart helg!!
    (herlig herlig innlegg, I like it!!)

    • Tror jo slett ikke vi er alene om å føle at hverdagen innhentet oss litt plutselig, og alle kan sikkert ta bort noe av det vi er med på og legge til noe annet……håper virkelig at vi kan finne en rytme og et system som gjør det lettere å ….ja….puste litt jevnt, hvis du skjønner?!
      Synes to barn er akkurat passe, gitt!

  2. Hmmm, vet ikke helt hva jeg skal si til sånn fart altså;) Ikke helt bra kanskje… Det var andre boller for et år siden da vi kosa oss på fjellet 😀

    • ….ser ned og skammer meg……..må vel si at i forhold til det vi lærte i fjor, ja, så har jeg «syndet». Det straffer seg jo(selvfølgelig), det er vel derfor det blir litt langt mellom innleggene. Men nå er det lagt inn hviletvang til over helga……sånn bortsett fra kanskje litt strikking og blogging da 😉

  3. Ble litt blåst overende her av innlegget ditt jeg….
    …..sitter nå med piggsveis 😉

    Ja, hverdagen er noe annet enn ferie altså. Jeg er sååååå utrolig glad for at sfo her har så mange aktiviteter i den tia. Nå har tom korps og eneøvetimer der blitt lagt inn i den tia. Det eneste ungene mine gjør på kveldstid, er friidrett og det trenger de på samme sted og samme tid. Var ikke meg imot at Frøya valgte det og slutta på håndball nå, akkurat som de skulle begynne å spille kamper i helgene. Phuuu…sier jeg bare…

    Her står gubben opp med ungene hver dag, men vekkes til samme tid hver dag for å ordne håret på frøkna 😉

    Kos deg ekstra idag da, vænnen ❤

    Klæm

    • Nå er jo eldste mi for gammel til sfo, og siden jeg er hjemme går ikke minien der heller. Men jeg har etterlyst og misunner dere som har en sånn løsning på SFO. Mange av aktivitetene her i byen begynner mitt i arbeidstida for «vanlige» folk og for oss som bor litt unna ( ikke veldig langt, men for langt til at hun på 9 kan sykle, foreløpig) så må de kjøres.
      Tror vi har noen gode menner vi to……som vet å hjelpe…..vi må huske å si det til dem også!

      Håper det går fremover med deg!

  4. du skriver så gøy/godt/innlevende/fantastisk… :o)
    ja, hverdagen tar en ofte med storm, og vi her nyter i fulle drag å bare ha 3 aktiviteter, men til nesteår når vi har 3 skolebarn blir det nok litt mer styr, -jeg ser den….. å få kabalen til å gå opp når ting skal samkjøres/ordnes er ikke bare-bare… godt å gjøre som du skriver, senke skuldrene og puste med magen…-hjelper noen ganger det…
    *klem*

    • Det er bare litt innkjøringshektisistet. Når vi bare får inn rutiner og kjørelister og sånn, så går alt så meget bedre! Men man merker godt at ungene blir større og vil være med på ting! Det er jo bra det da!

  5. Det er litt av en overgang fra ferie til skoleår, ja. Det er nesten ferie nok å ha fri fra fritidsaktiviteter. 😉

Legg igjen en kommentar

