Høstferie

Det er høstferie, som vanlig, på denne tida. Vi er på hytta, som vanlig, når det er høstferie. Det regner, som vanlig! Jeg har kikket i hytteboka….tilbake til 2006 og det har regnet hvert år….men det er ferie og tid for kos og avslapping.

Det er ikke lett å ta bilde av regn….noen tips?

Når regnet daler jevnt og trutt, slutter man etterhvert å legge merke til det, iallefall så lenge man er inne. Vi måtte derfor le høyt da Minien plutselig ropte:  se det…..det….det….slushjer!  Ute regnet og snødde om hverandre og hun husket ikke ordet: sludd! Etterhvert forsvant regnet og det snødde jammen meg lakenstore filler…….eller okey da ikke fullt så store, lommetørkler kanskje…….tror ikke jeg overdriver da……hallo jeg er jo ikke Fru Langstrømpe for ingenting!

5 minutter i bil fra hytta så det slik ut…(bildet er tatt inni bilen….i fart) …..vi bare måtte ha snøballkrig!

At «ull er gull» fikk vi nok engang bekreftet…..da det var mannen som måtte gi seg først……..han var så kald på fingrene……syntetiske votter…..FYYYY! Vi andre dermot var gode og varme, med sannsynligvis verdens beste votter!
Landskapet forandres utrolig fra når alt er gult og brunlig til alt dekkes av snø. Her er en liten kombiversjon, litt gult og litt hvitt…..frister ikke veldig å bade, nei!

I dag skinner sola……og alle er ute ( okey inne en tur for å legge inn dette da ), det er kaldt, men nydelig høstvær. Deilig!

Ønsker dere ei frisk og solfylt helg!

Kjersti

8 responses to “Høstferie

  1. Oi! Her er det bare høststorm (men vindstille idag, hurra!) så mamma fikk en smule humpete båttur på turen, hehe.

    Det hilses fra Nord!

  2. tjoheii Kjersti!
    gjett om jeg fikk en fin pakke i går!
    hjertet mitt hoppet over et par slag, og for en nyyydelig lue!

    Nå skal jeg ikke fryse i vinter, den var supergod og myk!
    Tusen tusen TAKK❤❤❤

    Håper dere koser dere på hytta til tross for regn!
    Her er det jammen meg strålende vær i dag, som vi benytter innendørs av ene eller merkelig grunn. (besøk og bursdager og sånt..)

    God ferie!
    klem!

  3. Ja, idag har det vært nyyydelig, måtte det bli mangle slike dager!
    Ønsker deg og dine en super ferie, jeg skal også ha ferie..kose meg med de tre gojentene mine, og bare holde ferie..
    KLem

    • Vi har ferie uka før dere, så det er vår siste helg, regner med at det er din første! Deilig å være sammen med gullskattene våre. Nyt det da, Snuppa!
      Klemmer sendes tilbake også!

  4. hi-hi:) Slushjer! herlig! Skikkelig forsmak på vinteren denne jo! 🙂 Hytta er deilig uansett vær!

    God søndag! klemmer:)

  5. Herlig kommentar fra minien. Selv om jeg har begynt å tenke på jul så har jeg nettopp innfunnet meg med at sommer’n er over og høsten er her. Vinter er jeg ikke klar for riktig ennå….

Legg igjen en kommentar

