Du ska ikkje sova bort sumarnatta……..

….nei, jeg vet da vel det!

….men de mørke, kalde og vindfulle høstnettene kan jeg vel få sove bort? Er det for mye å forlange liksom? Hrmf….taket på soverommet har ikke en eneste interessant detalj å ligge å dvele ved i timesvis. Og hva Mannen angår…..han puster ikke jevnt….hadde han bare gjort det, ja så kunnet det dysset meg i søvn, men neida…..æsj….slapp av, jeg kunne jo prøve å slappe av mens jeg allikevel ligger her!

Det er bare det at jeg klør så innmari på leggen…..ikke er det noe godt å ligge på høyre sida heller….bare sånn helt plutselig……….. må jeg ikke egentlig litt på do også, nææææh det gidder jeg ikke…..eller gidder jeg…nei….for kaldt, for trøtt….likevel våken….klør i hodet….på ryggen, men jeg rekker ikke det stedet jeg klør…arg…umf…grrr…der….husket jeg å låse døra?

3 timer senere……..javel da så MÅ jeg på do da! Jeg hiver nærmest dyna av meg og nesten tramper inn på do…..ææææææ LYST på badet, 5 dråper og LYYYYYYYYS våken, nei dette gidder jeg ikke!!!!!

Opplevd noe lignende?

Hva gjør du?

Jeg begynner å bli skikkelig frynsete….ikke bare sånn vanlig Fru Langstrømpe frynsete, sånn som bare er morsomt…spesielt for andre, men ordentlig ( ikke er jeg så god til å overdrive heller- på noe som helst slags vis) .5 netter hvor klokka blir over 4 før gluggene vil være lukket er kjipt!

Hva jeg gjør…..vel, står opp og BOMBE……hold deg fast:

STRIKKER!

Jepp, det stemmer, jeg strikker…votter til toving… en fin gjeng har det blitt….nå også med «Fru Langstrømpe» labels på.

Disse skal sendes rundt omkring i Norges land for å varme fingre til folk som forhåpentligvis bruker natta til det den skal brukes til……..SOVE!

Sov godt da….om natta, dere!

Takker for gode kommentarer, både her, på facebook og sms…..jeg får vist aldri nok….tjihi!

Kjersti

7 responses to “Du ska ikkje sova bort sumarnatta……..

  1. Hmmm, hørt dette før, tror jeg…. kommer i perioder det der. Jeg er mere på soveperioden nå, gitt. Men mange varme fingre blir det jo av dette.

  2. det sies at dersom en ikke får sove innen 10 min skal en stå opp, for å forsøke igjen etter en stund…

    har en venninne som sover kun 2 til maks 4 timer hver natt, enkelte netter ingenting.. fatter ikke hvordan det er mulig -men det er rart hva kroppen kan bli vant til.

    har sendt deg mail! beklager!

    håper du får sove i natt:)
    klem!

  3. Jeg har det motsatt – sovner som en stein og våkner klokka fem om morran, langt fra uthvilt. Slitsomt. Men det er jo bra at man kan strikke litt da, så får man brukt tiden til noe nyttig! Flotte votter!

    • Jeg er litt der at endten så sover jeg sånn som nå……3-5 timer eller så sover jeg 18-20 timer…..ingen av delene er vel helt optimale og til tider ekstremt frustrerende…….men det er liksom ikke så mye å gjøre med, det nytter iallefall ikke å være irritert……har jeg fått beskjed om 😉

  4. Tilbaketråkk: Når nettene blir (veeeeldig) lange……. | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar

