Lekker (grønn)sak!

Du har kanskje sett denne før, det hadde ikke  og jeg og ble imponert!

Det er vist en blanding av blomkål og brokkoli! En lekker mix vil jeg si. Nesten litt orientalsk over de der små tårnene. Og fargen er bare til å bli i godt humør av. Skikkelig vårgrønn, nå sent på høsten.

Det er ikke lett å ta bilder i overskyet og vindfullt vær, men har prøvd å få frem form og farge.

Har du sett denne før? Vet du hva den heter? Det stod nemlig ikke på lappen i butikkken. Hvordan den smaker, nei så langt har jeg ikke kommet,  den har til nå bare blitt beundret og vist frem.  Blir du inspirert av hvordan maten ser ut…..til å prøve nye ting?

Ha en fornyende dag!

Kjersti

9 responses to “Lekker (grønn)sak!

  1. Ja, jeg har sett den før!
    Nei, vet ikke hva den heter…

    Den var god da!
    Gubben liker å kjøpe med nye ting, så vi får stadig smake på noe nytt. Jeg…jeg kjøper det jeg alltid har kjøpt jeg. Ikke så spennende dame med andre ord 😉

    Fin dag te dæ strikkedronninga 🙂 Klæm

  2. Denne har jeg selv sett, ikke kjøpt, men ble imponert selv…flott eksemplar av arten;))

  3. Den heter blomkolli!
    sikkert?

    🙂

  4. Jeg har sett den før, men aner heller ikke hva den heter. Blomkolli var slett ikke et dumt forslag da 😀 Har tenkt å kjøpe en bare for å studere den! Den er jo så fin!

  5. Kul sak, smaker den godt også? Blomkolli, brokål?

  6. Tilbaketråkk: Toving – et sjansespill?! | Fru Langstrømpe

  7. ROMANESCO er navnet 😉

Legg igjen en kommentar

