Julestrømper til besvær

En av disse søvnløse nettene jeg hadde for en tid tilbake fikk jeg en genial idè. De mest geniale idèene kommer gjerne på natta, når man ikke har noen mulighet til å gjøre noe med dem, og så er de  borte (eller føles litt mindre geniale) når man «våkner»  på morgenen.

Vel, den geniale idèen gikk altså ut på å få brukt opp litt av de metervis med ullfilt jeg kjøpte for maaaange år siden.  Jeg hadde hatt en titt i boken til Tone Finnanger, «Tildas jul», kvelden før, men ikke fått den store inspirasjonen.  Vel, inspirasjonen og «ånden» kom over meg i halv 3 tiden på natten og den var så sterk at det var ikke mulig å motstå! Det var bare å stå opp!

Saks, metervis  med ullfilt, platevatt, mønsterark og blyant ble funnet frem og spredd utover gulvet. Her skulle det bli julestrømper à la Tilda. Og det ble det!

11 strømper ble klippet, men hadde bare platevatt til 6.  Det sies at over halve jobben når man skal sy noe er klippinga, så da synes jeg at jeg hadde gjort en formidabelt bra jobb da jeg la meg kl 04.30 den natta.

Mannen så ut som et ganske spennende spørsmålstegn da han steg ut av soverommet den morgenen. Lite viste han om hva som hadde skjedd i nattens mulm og mørke, men han fikk vel en viss anelse, tjihi!

Jeg kom, i ekte Frulangstrømpe ånd, frem med en forklaring om at jeg hadde fått så «hjerte for» alle tusenbein i verden og ville lage strømper til dem! Hoderisting var eneste respons. Ja, ja…..da gjenstod jo bare resten; dekorering, sying, kjøp og klipping av mer platevatt , fôr (en stille stemme inni hodet mitt sier:det var da veldig så omstendelig disse julestrømpene skulle være – er det virkelig nødvendig meg både vatt og fôr, når man bruker tykk filt? Slike praktiske ting når ikke hjernen sånn mitt på natta) og rydding av alle bitene som lå rundt omkring! Og det er jo bare kos (11 ganger) når alt går lett og greit, kreativiteten blomstrer og det florerer av alenekonsentrasjonstid i disse førjulstider!?!

Fortsettelse følger……

Husk 1: gi-borten !

Husk 2:  å slappe av, puste og kooooose deg med førjulsaktivitetene!

Kjersti

9 responses to “Julestrømper til besvær

  1. Jøje meg for et nattarbeid du har hatt:O))..men dette blir nok flotte julestrømper;) Håper du får sove natta som kommer, klem fra meg;)

    • Jepp, har begynt å sove på natta igjen nå, det her var et par ukers tid siden, tar bare litt tid å forme og å få tid til å skrive innleggene. Klem rett tilbake til deg!

  2. Julestrømper er et «must» og vi har alle en her i huset, men jeg mangler enda den perfekte opphengsmetoden på peishylla…….hmmm, eller dvs i usa har de noe som heter stockinhangers, men i norge…-ehm, vel, intet….

    har brukt litt scrappesaker til å lage navn på sokkene våre jeg….men da må du nok bla deg bakover i diverse desemberarkiv i bloggen min for å se….hihi

    ha en fin fin dag, gleder meg til å se disse her ferdige altså

    • Joda, her i huset har alle også, et veldig must, men disse var til alle de andre der ute i verden…..vel….kremt …noen av de andre der ute i verden som ikke har. Sånn der opphengssystem, hvis det finnes så er det vel mulig å få tak i på nettet tenker liksom jeg da!?! Jeg skal «grave» meg ned i bloggen din etter ideer. Takk for tipset!

      • Jupp på ebay og alle de der «utenlandske skumle» stedene som ikke jeg tør handle fra…..og porto’n blir litt dyr også…. *snufs* meeeeen, jeg håper at Trunken kanskje har det jeg leter etter…… for den må være litt tung og med en krok……ikke bare bare…

  3. Du er deg selv lik 🙂 Flotte strømper, men nattas nyttes bedre hvis man sover, kjære frue 😀

    • Jepp, vet at det er lurest å bruke natta til å sove….har begynt med det nå. Denne natta som er beskrevet i innlegget er et par uker siden! Tar litt tid fra handling til dokumentasjon 😉

  4. Skal si du er effektiv sånn midt på natta. Kjenner meg igjen i det at de glupe ideene gjerne kommer når man egentlig burde sovet. Noen ganger iverksettes de med en gang, andre ganger venter jeg litt og så virker ikke ideen så genial likevel, he he. Lykke til med alle de 11.

  5. det er om natta energidyret kommer frem!
    det er herved bevist!

    takk for søt lue i dag, skal prøves!
    men i natt…da må du soooove:)
    klem!

Legg igjen en kommentar

