Elgtrofe

Snuppa har en lærer som er over middels interessert i jakt! Han får med seg elgjakt, hjortejakt og ja, jeg kan jo ikke holde styr på alt han jakter på, men resultatet er at dattera har  fått med seg endel om emnet etterhvert.  I fjor hadde  han med seg et dyrehjerte som elevene fikk tatt i nærmere øyesyn. Veldig stas. I år felte han en hjort, men om han får hodet (til hjorten) som trofe på veggen vet jeg ikke.

Da Elisabeth med bloggen » Innerst i veien» hadde  Elglotteri i anledning bloggens 2- årsdag, tok jeg det som var å ta av lodd for min del, med tanke på at premien var en genial julepresang til nettopp denne læreren. (Julegave til læreren, tenker du!?! Ja, så men, de er ansvarlige for mine barns læring, trivsel og forgodtbefinnende 5 dager i uka, visst skal de få julegave).

Planen gikk i vasken! Jeg vant ikke! Ikke det at det var en formidabel overraskelse i seg selv, jeg vinner nemlig sjelden, men håpet var der jo!

Fru Langstrømpe slår til igjen og sier: » Så får jeg lage en selv da!»

Jeg var ikke så heldig å ha liggende hverken retrostoffer eller stoffer i «elgfarge», så turen gikk nok en gang til Stoff & Stil (må jo snart bli sponset) og det var jo greit å ha et mønster også da, så det ble også med hjem.

Dette var gøy! Alt annet ble lagt til side og det tok ikke lang tid før denne så dagens lys!

Ja, så var nok en julegave i boks! Eller?

I går kveld kom Snuppa ned, etter leggetid og proklamerte at læreren hadde bursdag, i dag. Vanligvis gir vi ikke bursdagsgaver til lærerne, prøvde jeg meg. Men så fortalte hun at de hadde hatt om avrunding på skolen og læreren var så misfonøyd med at han ble 35 for da måtte han runde oppover. Altså var han nærmere 40 enn 30. Når det gjelder det med alder, blir jeg veldig svak, liker ikke å bli eldre,  og liker spesielt ikke at jeg nå i to år har vært nærmere 40 enn 30. I dunkel vinterkveldinnebelysning ble elgen behørig fotografert og pakket inn.

Gratulerer med dagen, kjære lærer!

Men fillern, da er jeg jo en julegave i manko igjen! Hva er det som skjer da? De blir jo bare færre og færre.  Synes dette går litt i feil retning for min del!

Tilbake til julegaveproduksjonen, hvordan går det med dine forberedelser?

Ha en produktiv og litt avslappa helg!

Kjersti

10 responses to “Elgtrofe

  1. Hilde Smith

    Hei Kjersti. Du er bare GOD. Titter innom bloggen din av og til, du er utrolig kreativ. Ha en strålende adventsstid. Klem

  2. hehe…..ja, du kan så sei, ikke bare bare… :o) fin fin elg da…

  3. Den lærer’n er sannelig heldig!! Tenker dette ble den flotteste gaven han fikk!
    Kos deg videre i denne beste tida på vinteren;)
    Klemmings;)

  4. haha,herlig skrevet!
    så ufattelig SNILL du er! heldig lærer:)
    Supersøt elg!
    God helg, og klem!

  5. Oi! Tenkte først jeg visst hvem læreren var siden pappa pleide jakte sammen med elg-gal lærer på Ime, men kom på at han ikke akkurat var 35 🙂

    Festlig elg!

  6. Hilde Futsæter

    Hei Kjersti. Kjekt å følge med på bloggen din. Setter stor pris på hverdagsrapporter og tips til gode ideer som jeg kan drømme meg bort i. Ikke ofte jeg får gjort noe konkret med drømmene, men kjekt å drømme seg bort av og til. Blir litt plagg på jentene her også når tiden strekker til.
    Jeg kjenner læreren og håper han ble fornøyd 🙂 Må jo også si at dere er heldige med læreren også 🙂
    Håper du og dine får en fin adventstid.

    Innendørs klem fra Averøy – en ny storm er på vei
    Hilde

  7. kjenner den læreren ja. Tenker han ble kjempefornøyd. Han er en god leverandør av kjøtt her i huset.

  8. For en kul elg og jammen meg er den læreren heldig!

Legg igjen en kommentar

