Julekrybben vår

Julekrybben er en viktig del av det å gjøre istand jul hjemme hos oss.  For oss er det er jo tross alt det som skjedde i Betlehem som er grunnlaget for at vi feirer jul! Jeg har hatt ulike varianter gjennom oppveksten, men når jeg for noen år siden bestemte meg for at jeg ville ha en ordentlig (les: dyr, stor, fiiiiin og tidløs) så falt valget på denne.

Synes den er så ren og stemningsfull.  Vi har allerede funnet den frem og ungene har fått lov å sette figurene slik de synes det skal være.

Disse englene er nok mine favoritter. De står fremme hele året! En på nattbordet og en i stua. De strutter av energi og positivisme i hverdagen!

Tusen takk til alle som er innom bloggen hver dag, selv om jeg glimrer med mitt fravær. Det er ikke så enkelt å blogge om ting og tang man lager, når dem man lager det til også er trofast besøkende på bloggen. Ikke er jeg særlig flink til å kommentere hos andre heller for tida, men jeg lover å komme sterkere tilbake – kanskje allerede i romjulen.  I mellomtiden er jeg veldig glad for besøk og kommentarer og plutselig – så skriver jeg et innlegg likevel.

Ønsker deg en skikkelig lavskuldrefredag!

Kjersti

7 responses to “Julekrybben vår

  1. Englene var fantastiske!

    Ha ei deilig hælg tuppa 🙂
    Klæm

  2. ååååh, de er så lekre, alle sammen…. foreløpig er jeg bare eier av en engel, og har vel innsett at den krybben jeg har er «god nok», men wow som jeg egentlig har lyst på…..men nøyer meg med å forhåpentligvis bli eier av flere engler….og du, jeg er bare bitte-litte-granne misunnelig…… :o) hihi, og ps, takk for nydelig julekort av nydelige jenter……og foreldre :o) det henger så fint på veggen her atte…

  3. Den krybben er faktisk den fineste jeg har sett noensinne!
    klem:)

  4. Nydelig krybbe! Jeg sliter litt med at ingen krybbe kommer opp mot den vi hadde hjemme (klassisk nostalgi-felle) men jeg skal jommen ta en runde til, for krybbe bør vi ha.

    Vi har et lite Jesusbarn som ligger i en valnøtt- kjøpt på et julemarked under tittelen Julen i et nøtteskall 🙂

  5. Fin krybbe!

    Er bare innom som snarest for å si: TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TUSEN TAKK FOR FLOTTE VOTTER, KOSELIG KORT, SJOKOLADE OG LODD. (har ikke skrapt ennå, venter og gleder meg. ) Vottene var bare så flotte! Guttungen likte dem også. Og de er passe til at han kan bruke dem nå. Til finvotter. 🙂

    Ha en strålende lørdagskveld!

    Stor og varm klem!!

  6. Veldig fin! Jeg lurer på om jeg skal boikotte pakkekalendermaset selv når Bolle er gammel nok, og i stedet ha en julekrybbe-kalender hvor man tar frem en ting hver dag. Det blir kanskje litt mange sauer, men jeg liker ideen! Og da vil jeg ha en sånn fin krybbe, som dette…

    Men! Kom mest innom for å si tusen, tusen takk for den fine presangen! Det letter virkelig et slitent oppussings-førjulsstri-hjerte å få noe så omtenksomt i posten. Vant 25 kr (les: nytt lodd), så kan fremdeles bli millionær.. Og tror Bolle kommer til å elske vottene, de var utrolig fine! Ha en fortsatt god desember :oD

  7. For en vakker julekrybbe! Min er i glass, fra Hadelands Glasverk. Ikke særlig praktisk, for noen snublet, rev ned Jesusbarnet og glorien knuste. Og hva er vel Jesus uten glorie?? Jaja, litt svinn må man regne med i julestria. Ha en riktig fin søndag!

Legg igjen en kommentar

