Joda, så sånn kan det gå!

Tida går fort når man har det gøy, sies det!

Joda, tida går fort, selv når man ikke nødvendigvis har det så gøy også. At det skulle gå en hel måned fra forrige innlegg til det neste var vel ikke helt planen.  Du vet kanskje hvordan det er? Jeg har vært på husmorferie (eget innlegg kommer) og tenkte at det kunne være én uke uten blogging. Ja, så fikk jeg helt «avslutningsvegring» på alle mine ørtifjørten håndarbeidsprosjekter (mange egne innlegg kommer når de blir ferdige) + diger motstand i oppskriften på ett av dem (eget innlegg kommer), som igjen førte til at lysten til å blogge ikke  var videre enorm. Det ene førte til det andre, fridager (deilig), ingen ferdige prosjekter (kjipt), besøk fra Langtvekkistan (veldig koselig), håndballcup (gøy og grunnet mine problemer med å begrense engasjementet – litt vel energikrevende) med påfølgende dager i sengen. Joda, sånn går no dagan!

Synes du jeg klager? Det er overhodet ikke meningen. Prøver bare å forklare! Du synes kanskje ikke jeg trenger å stå til rette for deg!?! Nei, kanskje det er meg selv jeg føler jeg må stå til rette for. Ja, så setter jeg jo veldig pris på dere som er innom, bare for å se eller som også legger igjen spor etter dere. Ser at dere har vært trofaste, selv om jeg har bidratt meg ytterst lite i det siste.

På lørdag satte jeg meg for å skrive et innlegg, hadde flere innlegg klart i hodet, men det kom ikke et ord. Hva? Skrivesperre? Passer meg ikke!!!!

Det er rart hva som kan snu tilværelsen. Søndag kveld ble jeg tante igjen. Jubelen stod i taket. Gledestårer og dans i stua er naturlige ingredienser når vi får sånne nyheter. Ei perfekt lita tulle så dagens lys -og plutselig ble  mange prosjekter  ferdig i en fei!  Status på tantefronten er nå 4 gutter og 3 jenter (pluss at jeg har to liksomtantejenter i Oslo også da). Synes det er like fantastisk hver gang et fiks ferdig menneske kommer til verden. Sukk! Rørt!

Ja, så nå kan dere vente dere litt av hvert i dagene som kommer, kan iallefall love litt babystrikk 😉

Været? Kom Mai du skjønne milde? Nei, det kan vi ikke gjøre noe med, men det som har vært presentert denne uka – jeg liker det ikke!

Sees om litt!

Kjersti

5 responses to “Joda, så sånn kan det gå!

  1. Hurra for det lille tantebarnet! Gratulerer så masse fra oss og hils foreldrene!

  2. Gratulerer med tant’ungen 🙂 🙂 Storebroren er i perlehumør 🙂
    Så gleder jeg meg til å lese videre om alle prosjektene du holder på med…..
    Følg med – følg med 🙂 🙂

  3. Der var du ja, jeg satt akkurat og lurte på hvor det var blitt av deg. Blogge skal man gjøre når man har tid og lyst, og litt bloggeferie kan man jo trenge i blant. Gratulerer med nytt tantebarn! Det er stas! Jeg har også en hel drøss med tantebarn, det er så koselig.
    Ønsker deg en fin helg!

  4. Hei du gode 🙂

    Nå når jeg har kommet meg ut i bloggeverden så blir det enklere å følge med på andres har jeg skjønt. Så nå l»ser» vi forhåpentligvis mer til hverandre.
    Og gratla med nytt tantebarn.

    Klem fra Bergen

Legg igjen en kommentar