Et vidunder og litt babystrikk

Gratulerer med vel(håper jeg, vet at det regnet og til og med sluddet noen steder) overstått 17. Mai alle sammen!

Det er ingenting som gjør meg så høytidstemt og får meg til å føle meg så flott når jeg tar den på, og så salig og lykkelig lettet når jeg tar den av, som bunaden. I år var den på for første gang på 8 år, det var stas.

Noe annet, som var MYE mere stas, var forrige helg da vi fikk hilse på det ferskeste familiemedlemmet vårt – nok et vidunder!

Jeg blir like rørt hver gang! Når en får en sånn liten skapning i hendene, kan man vel nesten ikke annet.

Tante hadde selvfølgelig strikket til den nye verdensborgeren.

Det kunne brukes med en gang. Tunika fra SandesGarn sitt hefte 0808. Jeg har strikket str. 1/2 år, men på tynnere pinner (2 og 2,5).  Madam Møllers babysokkar er hentet fra Nøstebarnboka og lua det samme. (lua får jo ikke dere sett her da, men det kommer…..bare vent i tålmodighet.)

Detaljbilder av tunikaen, den var gøy og faktisk ganske enkel å strikke.

Her er bildet av lua og et par sokker fra Myk start boka.

Sokkene skulle egentlig vært to rapporter lengre, i følge oppskriften, men til en nyfødt som skal bruke dem sånn littergrann – rett før det skal bli kjempefin og varm sommer – og så vokse ut av dem, så var disse lange nok.

Det har, som jeg har nevnt tidligere, blitt endel babystrikk i det siste. Dette bildet blir kanskje litt overveldende, så jeg får presentere litt og litt. I dag får det bli med det lynglilla, så får vi se hva som kommer etterhvert.

Tenk, jeg som har to jenter  begynte ikke å strikke slike ting som dette, før de var for store til å bruke det. Hadde vel ikke så mye tid heller da, det er vel noe med det.

Sitter å blogger med en hel jentegjeng rundt bordet. De sitter å tegner og prater om slikt som jenter i den alderen gjør (10 – 12 år ). Jeg tenker at tida har gått fort fra bleieskift og ammetåke, til at hvilken artist som er den beste, er det om står i sentrum. Litt sentimental – men absolutt fornøyd med mine to vidunder!

Ha en vidunderlig langhelg og gi en (uventet) klem til noen du er glad i!

Kjersti

5 responses to “Et vidunder og litt babystrikk

  1. Noe så utrolig nydelig!! elsker fargen!
    Så heldige familien din er som har deg!
    god helg, klem!

  2. Gratulerer med tantepia 🙂 Så masse nydelig du har strikka til henne – hun er heldig som har deg til tante 😀 Jeg strikka heller ikke til tøttene mine da de var små – er sikker på at jeg har strikka mer til tantegullet enn til dem 😉

    Ha det godt – klem Siv

  3. Ååå du er så flink og så produktiv..
    Jeg begynner med friskt mot på ting men går så fort lei, så jeg får aldri gjort meg ferdig..
    Utrolig nydelig babysett og så de nusselige små babyføttene, kjenner at babysuget kommer ved slike bilder 🙂

    Gode tanker fra Bergen

  4. hei! hva heter fargen og garnet du bruker på den lilla kjolen? nydelig:)

    • Hei Hanne!
      Tenke seg til at jeg glemte å si hva slags garn jeg har brukt. Det er altså SandnesGarn sitt Mini alpakka jeg har brukt. Deilig garn, godt å strikke med!

Legg igjen en kommentar