Baggy luer

Har prøvd meg på et par luer som jeg har sett i butikk og her i Blogglandia.

Denne har jeg fått tips til hos Dronning Maud,  Frk. Virrum og en oppskrift fra SandnesGarn.

Bildene er tatt nå i kveld, så det er ikke verdens beste lys, men dere ser da vel sånn ca hvordan de er, hvis dere legger godviljen til…..og det gjør dere vel?

Tre knapper på snei fra Stoff & Stil gjør at den er helt perfekt til Minien…..ikke lett å få sydd de knappene helt på linje altså….ja, ja…det er jo hjemmelaget og det er vel meningen at det skal synes?

Jeg har brukt Easy fra SandnesGarn, pinne 6 på vrangborden og pinne 9 på resten………ikke et pinnevalg jeg bruker for ofte, merker at skuldrene hever seg med så tykke pinner. Det ble akkurat for lite med 2 nøster…..måtte ha hele 2,5 meter på nøste nr.3. Grrrrrr!

Med samme garn og pinner har jeg også strikket denne:

Denne modellen så jeg i en butikk…..stod og telte masker og omganger – helt i min egen verden, som om det var den mest naturlige ting i verden å gjøre i en butikk – til butikkdamen spurte vennlig om jeg skulle ha den luen eller ikke? Det ble ikke….tjihi….strikket en selv jeg! Den er nok ikke helt en lue til meg, men Snuppa er veldig klar for å få den.

Ser at den kanskje er litt uformelig enda, men vet jo at de utvider seg litt og at en kan forme dem litt etter smak og behag.

Tror nok uansett at de skal holde den som får dem varme på ørene i vinter, og det er vel det som er det viktigste, tross alt….eller?

Ha ei sommervarm uke!

Kjersti

11 responses to “Baggy luer

  1. åhhh, selger du disse luene også???
    den første falt jeg pladask for!!!

    og jeg bare elsker slike baggy luer!
    klem♡

  2. hehe, kjenner jeg blir misunnelig for at du kan strikke sånn «perlestrikk» som det ser ut som i den øverste luen, nå har jeg sittet i 2 kvelder og prøvd å finne utav hvordan man gjør det…..ja du husker vel den pannebånd-historien du fikk servert her om dagen…hihi…trodde jeg kunne løse problemet selv, men dengang ei nei…hihi….
    Du er i alle fall knasande flink Kjersti….DET skal du vite….

  3. Bare gøy det:)

  4. Nydelige luer du har strikket! Populært med slike baggyluer.
    Du spør om oppskriften på min mIkke, men jeg må innrømme jeg er litt knipen på den, da den er min egen og fordi jeg selger dem både i tovebua og på Epla…men en god strikker kan sikkert lese mye utav lua:O)
    Klem fra meg;)

  5. DET høres ut som en plan, bare oktober kommer godt igang så roer alt seg litt ned her i hus og hverdagen er «back to normal» hva som enn kalles normal…hihi… men ja, nå tror jeg at jeg heller vil lære meg perlestrikk istedet for hekleblomster…for jeg må jo kunne lage pannebånd/luer for å kunne ha på hekleblomster..hihi….

  6. Elsker sånne luer, herlig!

  7. Tilbaketråkk: Flere baggy luer | Fru Langstrømpe

  8. Tilbaketråkk: Rask og enkel hals og (nok ei) baggy lue | Fru Langstrømpe

  9. kjempefine luer du strikker. Jeg fikk så lyst til å strikke luer selv, derfor driver jeg å titter litt. Mange, mange år siden jeg har strikket noe som helst så spørs om det går så bra. Luene dine var knallfine:)

Legg igjen en kommentar