Hoppdress – sommerlig variant

Eller JUMPSUIT  som det heter på «orntlig». Det er ikke alltid lett å fornorske ting –  ikke det at det er et absolutt «must» for meg, men noen ganger er det ålreit lissom – og noen ganger er det mest morsomt å oversette sånn helt direkte. I fjor sydde jeg  jumpsuit til både Snuppa og Minien, disse ble flittig brukt og når sommertøyet kom frem for et par uker siden var det ingen tvil…….Minien kunne med sikkerhet overta Snuppa sin fra i fjor….ergo måtte Fru Langstrømpe sy ny til Snuppa.

Snuppa som er en helt normal 11 åring ( og da snakker vi først og fremst om størrelsen) brukte str 12år i fjor og i år har jeg sydd den i str 14år. Har til og med lagt til litt på lengden i beina og i livet, for husket at det var noe snaut i fjor……synes jammen ikke den ble større enn den måtte være. Men fin ble den og fornøyd ble Snuppa……ingenting er bedre.

Både mønster og stoff er fra Stoff og Stil….vanskelighetsgraden er  «EASY» sånn at jeg kan klare det. Fort gjort og inkludert mønster kommer vel hele herligheten på rett over kr 200,-

Synes dressen er søt med snor i livet, på skuldrene og nederst på beina. Kan godt tenke meg å sy den som leggbukse også…..eller i et ensfarget stoff med litt mønster på snorer og «magebelte».

Har du prøvd deg på denne? Erfaringer? Hva syns du, ideer?

Ønsker forøvrig alle en fortryllende 17.mai!

Kjersti

8 responses to “Hoppdress – sommerlig variant

  1. Sø søt dress. Kanskje jeg må prøve meg på den til barnebarnet mitt. Takk for ideen. Fin blogg du har.
    Unni

  2. Hei Kjersti!

    Jeg synes bloggen din er kjempefiiin! Du skriver så personlig og humoristisk. Leseren føler at man blir kjent med deg, og jeg litt bedre kjent med deg 😉 Bildene er flotte også. Helt proff synes jeg du har blitt på superkort tid!

    Jeg prøvde en sånn dress til Frøya ifjor sommer fra Sikksakk boka til May b. Langhelle. Den passer heldigvis ifjor, for så ny som jeg er ved maskinen er ikke ben så lette for meg å få til enda…

    Håper dere får en superduperfin feiring i morgen!
    Bra flaggene er funnet. Jeg har ikke begynt å lete enda..Kommer definitivt ikke inn i bunaden, så må bråtenke ut andre alternativer.

    Frøya skal gå i tog i sentrum for første gang. Er så fornuftig at jeg skjønner at jeg skal stå over. Gutta drar ned for å se på henne, så venter jeg til det lokale borgertoge. Go klæm fra Siw

  3. Hei frulangstrompe
    Kanon fine buksedress, kanskje eg skulle ha prøvd meg på en slik til minien 🙂 hvor finner jeg oppskriften til en slike dress?

  4. Tilbaketråkk: Bursdagsgave | Fru Langstrømpe

  5. Tilbaketråkk: A dream come true | Fru Langstrømpe

Legg igjen en kommentar